Ωραία μηνύματα προς επενδυτές

Ολόκληρη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την συντήρηση της οποίας έχουν πληρώσει αμύθητα ποσά οι πολίτες, πωλήθηκε στους Ιταλούς για σαράντα εκατομμύρια ευρώ. Διότι θέλουμε ξένες επενδύσεις. Την ίδια ώρα, μια ιδιωτική εταιρία παροχής υπηρεσιών μίσθωσης ταξί, με ελάχιστα χρόνια λειτουργίας, και για την όποια κανείς φορολογούμενος δεν χρειάσθηκε να πληρώσει δεκάρα, πωλήθηκε στο ίδιο περίπου ποσό σε έναν γερμανικό κολοσσό. Πρόκειται για την πρώην «Taxibeat», ηλεκτρονική πλατφόρμα εξυπηρέτησης όσων αναζητούν ταξί, που ιδρύθηκε από Έλληνες, είχε τόση επιτυχία ώστε να επεκταθεί και σε ξένες χώρες, και τελικώς εξαγοράσθηκε από την γερμανική Daimler.

 

Τώρα η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να κερδίσει υποστηρικτές ανάμεσα στους πολυπληθείς ταξιτζήδες, προωθεί ένα νομοσχέδιο με το οποίο επιχειρεί να καταργήσει την απελευθέρωση του επαγγέλματος, που ήταν στα προαπαιτούμενα όλων των αξιολογήσεων, και να εμποδίσει την λειτουργία στην Ελλάδα εταιριών όπως η διεθνής Umper, και η, πλέον γερμανικών συμφερόντων, Beat. Αντί δηλαδή να ενθαρρύνει τη δημιουργία τέτοιων Startup επιχειρήσεων, με τέτοια προστιθέμενη αξία, θεσπίζει μια σειρά αντικινήτρων, τιμωρητικών και γραφειοκρατικών, που καθιστούν απαγορευτική τη λειτουργία τους.

Προφανώς υπερισχύει, ως προς τις επενδύσεις, το πνεύμα που εξέφρασε ο σύμβουλος «στρατηγικού σχεδιασμού» σύντροφος Καρανίκας, με την φράση του για τους Καναδούς επενδυτές των μεταλλείων χρυσού, που θα μείνει στην ιστορία, ως η αποθέωση της …στρατηγικής για προσέλκυση επενδύσεων: «Στα τσακίδια να πάτε». Το οποίο τώρα επαναλαμβάνεται δια χειρός υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συντρόφου Σπίρτζη.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση έχει περιπλέξει τους μηρούς της ως προς την περίφημη επένδυση του Ελληνικού. Διότι από την μία ο πρωθυπουργός εμφανίζεται να επείγεται να προχωρήσει η επένδυση, από την άλλη ο υπουργός του Πάνος Σκουρλέτης και οι βουλευτές και πρώην υπουργοί Νίκος Φίλης και Αριστείδης Μπαλτάς

αντιδρούν. Υποστηρίζοντας, όπως και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Βαλτζάκη, ότι πρόκειται για αρχαιολογικό χώρο.

Αρχαιότητες στην Ελλάδα υπάρχουν παντού. Εντοπίσθηκαν και κατά την διάνοιξη των σηράγγων του Μετρό. Αλλά το έργο προχώρησε, και οι αρχαιότητες αναδείχθηκαν, σε ελεύθερη θέα των επιβατών, όπως στο Μοναστηράκι, την Ακρόπολη, την Αγία Μαρίνα κλπ. Λύσεις υπάρχουν. Αρκεί να είναι κανείς ικανός να τις προωθήσει. Πρωτίστως δε να είναι ξεκάθαρο ποιες είναι οι προτεραιότητες του. Και δυστυχώς αυτό φαίνεται να είναι το πρόβλημα αυτής της κυβέρνησης.